Positiv og kontinuerlig omtale i medierne er uhyre vigtig i en virksomheds brandingproces
PR er derfor et vigtigt redskab, når du gerne vil skabe mere synlighed og styrke virksomhedens markedsposition indenfor byggebranchen. Reklamen er død, men vi er stadig nyhedshungrende, og medieomtale opfattes generelt som troværdigt. Det kan du udnytte til virksomhedens fordel, hvis du arbejder strategisk med virksomhedens PR i forhold til det aktuelle byggeri.
At PR er vigtigt indenfor byggeri, skyldes flere forhold:
- Kendskabet til virksomheden øges markant. Kun få andre brancher har så mange fagmedier tilknyttet, som byggebranchen har. Det giver en bred vifte af eksponeringsmuligheder i medier, der kun skriver om byggeri og teknik.
- Virksomhedens omdømme styrkes gennem positiv medieomtale – det bygger virksomhedens brand over tid.
- I byggebranchen er referencer altafgørende – og derfor er eksponering af referencer vigtige i forhold til virksomhedens omdømme
- Mange af byggemedierne er online medier. Du kan gennem PR sætte online fodspor, som styrker virksomhedens synlighed på Google. Det styrker din troværdighed overfor nye og potentielle kunder.
- Branchemedier høster stor anerkendelse og respekt inden for branchen. Det gør, at dine budskaber bliver stærkt eksponeret – overfor den helt rigtige målgruppe.
- Du har mulighed for at vende negative historier til positive historier, da du gennem PR kan styre kommunikationen i medier og dermed forhindre dårlig omtale. F.eks. i forbindelse med dårlige årsregnskaber eller problem-byggeri.
Koncept Marketing har gennem PR bygget mange brands for byggeriets virksomheder. Vores undersøgelser viser, at virksomhedens kendskabsgrad øges markant og omdømmet styrkes mærkbart efter allerede halvandet års kontinuerlig PR aktivitet.
Hvad er PR byggeri ?
Mange tror PR kun handler om at skrive en pressemeddelelse. Men PR-disiciplinen er så meget mere. Især inden for byggeri, hvor der ofte er mange interessenter omkring det enkelte byggeri. En vigtig del af at besidde PR-kompetencen indenfor byggeri er at kende de rigtige journalister og vide, hvordan hver enkelt redaktion prioriterer deres historier.
Eksempler på PR inden for byggeri:
- Udarbejdelse af pressemeddelelser om aktuelle byggerier. Inkl. research, interview, vinkling til forskellige medier, udsendelse og opfølgning
- Pitching af historien ind til vores netværk af journalister, som vi kender gennem mange år i branchen.
- Vinkling af historierne så de rammer de enkelte redaktioners interessefelt.
- Udarbejdelse af citater som kan bringes i større samarbejdspartneres PR, taler mv.
- Sikring af navns nævnelse af virksomheden når større bygherrer laver PR af byggeriet
- Events og loyalitetskoncepter
- Digital PR, f.eks. på sociale medier, i nyhedsbreve og som content marketing på online redaktioner
PR indgår som en del af vores marketingabonnement til byggeriets virksomheder men kan også købes separat på enkelte byggerier.
Har du et byggeri du gerne vil lave PR på, så kontakt os allerede i dag
Hvis du er interesseret i at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at kontakte os til en uforpligtende og gratis snak. Vi er eksperter i PR byggeri, og kan træffes på tlf. 60 22 93 94 eller på support@konceptmarketing.dk, hvor vi vender tilbage hurtigst muligt.